Coca Cola introduceert nieuwe producten in Japan

Voor Coca Cola is Japan een belangrijke afzetmarkt. Maar ook een lastige: klanten zijn er namelijk niet trouw aan één merk. Producenten moeten daarom extra creatief zijn om de consument vast te houden. En daarom heeft de frisdrankfabrikant twee nieuwe innovaties op de markt gebracht:
- Cola met alcohol (Chu-hi). Chu-hi is een lokale drank, een soort cocktail van koolzuurhoudend water, een aroma van bijvoorbeeld perzik of citroen en de gedistilleerde drank shōchū. Shōchū kan uit veel ingrediënten bestaan, zoals rijst, bruine suiker en zoete aardappel. Het bevat tussen de 25 en 45 procent alcohol. Chu-hi is de eerste alcoholische drank die Coca-Cola lanceert in zijn 126-jarige geschiedenis.
- Coca Cola Clear. In plaats van het karamelkleurige drankje presenteert Coca Cola nu dezelfde smaak frisdrank, maar dan volledig kleurloos. Het was volgens de makers een grote uitdaging om de smaak van een gewone cola in een transparante vloeistof te verwerken.
Beide dranken zullen de komende tijd alleen in Japan verkrijgbaar zijn.